top of page

בניית מבנה ארגוני יעיל ורזה

תהליך העבודה

תהליך העבודה מורכב ממספר שלבים:

  • מיפוי השדרה הניהולית הקיימת.

  • מיפוי הצרכים בהתאם לתחזיות של הארגון.

  • בניית תרשים מבנה ארגוני.

  • כתיבת הגדרות תפקיד הכוללות: ​​

    • הגדרת תפקיד.

    • ממשקי עבודה מול המנהל, מול הכפיפים ומול הקולגות.

    • הגדרת מתודיקת עבודה.

  • ליווי תהליך ההטמעה.

תוצר:

מבנה ארגוני יעיל רזה

סיפורי הצלחה:

במפעל לייצור מיץ טבעי מנהל הייצור היה גם אחראי על המחסן והרכש. כתוצאה מכך היו חסרים לעיתים קרובות,  אמצעי אריזה שונים או לחלופין לא היו תכניות עבודה והעובדים המתינו לקבלת ההנחיות ממנהל הייצור. לאחר מיפוי הצרכים הוחלט על מבנה ארגוני הכולל מחסנאי שהוא גם קניין וכן מנהל ייצור במשרה מלאה . נבנתה הגדרת תפקיד למחסנאי כולל מטודיקת עבודה ונהלי עבודה. תוך פרק זמן קצר לאחר קליטת המחסנאי ,המפעל עבר לייצור שוטף וללא עצירות בגין חוסר בחומרי אריזה

בעסק להדפסת תמונות והכנת אלבומי תמונות עומס העבודה גרם לאיבוד שליטה על התהליכים ולתגובה צוננת מהלקוחות. בכדי להתמודד עם הבעיות האלו הגדרנו תפקיד בקרה. תפקיד הבקר היה לפקח על תהליך העבודה , להיות מעודכן בכל רגע נתון בסטטוס הזמנות העבודה השונות ולענות לשאלות הלקוחות. לאחר כחודש של הטמעת התפקיד בארגון ניתן היה לראות שהחיוך ושביעות הרצון שבו ללקוחות הקבועים.


מרגיש קושי בביצוע חשבון הנפש העסקי? שלח לי מייל לכתובת: nir@nir-shapir.co.il

LOGOSET-02.png
bottom of page