top of page

 

שיווק תפעול ומה שביניהם


עסק הרוצה להגדיל את רווחיו פונה כמעט תמיד לעולם השיווק. הוא משקיע כסף ומשאבים רבים בפרסום במדיות השונות, ביצירת קשרים וכ'.

רב האנשים שוכחים שגידול ברווחים הנו גם תוצאה של צמצום העלויות. צמצום העלויות אינו בהכרח פיטורי עובדים.

ברוב המקרים מדובר בנהלי עבודה ובשיטות עבודה מכווני מטרה.


בהיותי שכיר עבדתי כמנהל מפעל  לייצור כימיקלים. המפעל לא עמד בזמני האספקה, העובדים עבדו שעות נוספות רבות והשורה התחתונה הייתה רווח מינימלי. כבר בהגעתי למפעל הגדרתי מטרות ברורות. בכדי להגיע למטרות אלו הוגדרו יעדים ונבנו מדדי בקרה.
דרשתי מהתפ"י להכין תכנית שבועית ותכנית יומית. כל יום התקיימה ישיבת בוקר שבחנה את ביצועי יום האתמול .

כל סוף שבוע התקיימה ישיבה שבועית שבא דנו על עמידה בתכנית השבועית של השבוע הקודם ועל תכנית העבודה של השבוע הבא.

 

הוגדרו מדדים כגון:

  • מספר מנות ייצור ביום

  • מספר שעות נוספות ברמה יומית

  • עמידה בזמני האספקה

מדדים אלו הופצו ברמה שבועית לכל העובדים.

בנוסף התקיימה ישיבה אחת לחודש עם כולם. בישיבה זו ניתנה במה לעובדי המפעל, הן לשאול שאלות והן להציע הצעות ייעול.

כל השאלות קבלו מענה וכל הצעת ייעול נבחנה לעומק וברוב המקרים אף יושמה.


פעילות זו הביאה אחרי 8 חודשים לתוצאות הבאות:

 

  • המפעל עמד בזמני האספקה המובטחים ברמה של 98%.

  • שעות הנוספות צומצמו בצורה משמעותית.

  • מחזור המכירות התייצב על 3,000,000 ₪ לחודש.

  • הרווח גדל בצורה משמעותית. 


כל הפעולות הנ"ל בוצעו בעולם התפעול. יש לזכור, כי התפעול הנו הגב של השיווק. ולכן במקביל לעבודה החשובה בעולם השיווק, יש ליעל את העבודה בעולם התפעול.
 
מכירים מנהלים / בעלי עסקים שרוצים להגדיל את הרווחים שלהם? אנא הפנו אותם אלי.

מרגיש קושי בביצוע חשבון הנפש העסקי? שלח לי מייל לכתובת: nir@nir-shapir.co.il

LOGOSET-02.png
bottom of page