האם כל עסק צריך מחלקת תפ"י?
האם עסקים קטנים המונים מספר עובדים גם צריכים פונקציית תפ"י? שאלה שנשאלת לא אחת ע"י בעלי עסקים קטנים.
השאלה בדרך כלל מגיעה מצד אחד ממקום של חיסכון בהוצאה כספית. ומצד שני מאי הבנה של משמעות והגדרת התפקיד.
תפ"י הנו לב העסק וכל המידע זורם דרכו. לכן איש התפ"י מרכז את כל ההזמנות החדשות, מכין תכניות עבודה, דואג שכל חומרי הגלם יהיו בזמן, מוודא כי העבודה מתבצעת לפי התכנון וכמובן מדווח ללקוחות. מעצם הגדרת התפקיד הנ"ל ברור כי ישנה משמעות גדולה להכנסת פונקציה כזו בעסק.
לאחרונה קיבלתי חיזוק לטענתי זו. אני מלווה בית דפוס שמדפיס גם עבודות צילום שונות.
לאור ההתפתחות הטכנולוגית עולם הדפוס מצטמצם ולכן נדרש ליעילות ומתן שרות מקסימליים.
העסק שאני מלווה היה עד לפני מספר שנים העסק המוביל באזור. בשנים האחרונות ניכרת ירידה בהיקף הפעילות של העסק.
בכדי להתמודד עם התופעה ביצענו סקר שביעות רצון ושאלנו את הלקוחות שלנו מה הם חושבים על בית הדפוס.
מניתוח התשובות הגענו למסקנות הבאות:
בעידן הדיגיטלי נדרשים לעמוד ביעדים הבאים:
-
הזמן מקבלת ההזמנה עד לאספקה ללקוח חייב להיות קצר ביותר.
-
מענה מידי לכל שאלה.
-
בית הדפוס נדרש לשלוח את ההדפסות ללקוח הסופי.
-
איכות העבודה.
בכדי להתמודד עם האתגרים הנ"ל הוגדר תפקיד תפ"י ונקלט הנדסאי תעשייה וניהול.
איש התפ"י נהפך לקונטרולר, כל ההזמנות עברו דרכו והוא דאג לעדכן את הלקוחות בהתאם.
לאחר פעילות של 3 חודשים אנו רואים מגמה חיובית. הקף העבודה גדל, הן מבחינת ההזמנות מלקוחות קיימים והן מבחינת גידול במספר הלקוחות.
לסיכום, ניתן לומר כי הוספת התפקיד אומנם הגדילה את ההוצאות אך מצד שני הגדילה את ההכנסה ובשורה התחתונה את הרווח.
אני פונה אליכם בעלי העסקים ליצור עימי קשר ונדון בנושא.
מרגיש קושי בביצוע חשבון הנפש העסקי? שלח לי מייל לכתובת: nir@nir-shapir.co.il